Uit eten met de Captain - Reisverslag uit Kallithéa, Griekenland van Laure Visser - WaarBenJij.nu Uit eten met de Captain - Reisverslag uit Kallithéa, Griekenland van Laure Visser - WaarBenJij.nu

Uit eten met de Captain

Door: Laure

Blijf op de hoogte en volg Laure

14 September 2018 | Griekenland, Kallithéa

Chill, we kunnen uitslapen. Toch jammer dat ik al om 09.00 uur wakker ben. Aan de andere kant is een ritme ook niet verkeerd. We doen echt lekker mega rustig aan en begin m'n ochtendje in mijn eentje op het balkon met crackers en verse citroen/gember thee. Florian waren we even kwijt, maar die was zijn ochtend begonnen met hardlopen, echt goed! Lyanne komt er ook aan. We besluiten lekker naar het strand te gaan. Flo houd niet van de hele dag zonnen, dat snappen we wel, hij gaat lekker de buurt verkennen en goede koffie scoren!

Op het strand knallen we onze handdoeken neer en komen we nauwelijks van onze plek. We praten soms over de mensen die hele dagen dingen verkopen op het strand en hoeveel monden ze thuis misschien te voeden hebben. Waar we thuis zo weinig meekregen van deze realiteit, worden we er hier elk moment bij stil gezet. We zijn blij dat we hier zijn en mogen werken voor de SA (salvation Army).

Er gaat een wekker. Tijd om in te pakken, douchen en iets leuks aan te trekken aangezien we uit eten gaan met Captain Ray. De coördinator bij de SA. Wat een geweldig mens. Ze deelt al haar tijd, liefde, zorg etc. etc. Ze is een ware inspiratie voor ons allemaal. We leerden haar man en twee schattige kinderen kennen. We haalden 'take away chinese' en gingen ergens zitten waar haar kinderen lekker konden spelen. We praten over alle projecten en wat we allemaal nog gaan doen.

We eindigen bij de Starbucks, het is m'n luckyday, ik trakteer mezelf op een frappuchino met slagroom, extra caramel en een donut. Ik heb de hele week gezond gedaan en dit nu verdiend. Met een vol hart (maag trouwens ook), opgeladen motivatie om nog harder te willen werken, en een voldaan gevoel gaan we naar huis.

Morgen proberen écht uit te slapen.

Over en uit.

• 15 September 2018 - 06:12

Pauline:

hoi laure, super te lezen dat het goed is dat je in Griekenland bent. Je leert er hele andere situaties kennen als hier in Nederland. Fijn dat je zo tot zegen mag zijn en ook kunt genieten van het land zelf. Ik blijf je volgen :). Veel zegen, groetjes Pauline