Thursday with fridayfeels - Reisverslag uit Kallithéa, Griekenland van Laure Visser - WaarBenJij.nu Thursday with fridayfeels - Reisverslag uit Kallithéa, Griekenland van Laure Visser - WaarBenJij.nu

Thursday with fridayfeels

Door: Laure

Blijf op de hoogte en volg Laure

13 September 2018 | Griekenland, Kallithéa

Als ik wakker wordt kijk ik Lyanne recht aan... we weten het allebei, na vandaag is het weekend! Nu zou je misschien denken, hoe kijk je daar zo naar uit met maar 3 dagen werk van 9 tot 2, maar de afgelopen dagen waren echt een rollercoaster! Een nieuw land, andere kamer, nieuwe roomies, gemis van thuis, de temperatuur, werken op een andere manier... We hebben dus echt mega veel zin om morgen uit te mogen slapen.

Vandaag hebben we echt keihard gewerkt om de dossiers allemaal te digitaliseren! Ook wel geschrokken van bepaalde dossiers hoor. Zo had ik er opeens een voor m'n neus waar een jongetje uit een gezin gehandicapt is doordat hij getroffen is door een bom. En in een ander stuk las ik over een vrouw die psychische problemen heeft, door wat de oorlog in Syrie met haar heeft gedaan. Haar oom werd voor haar ogen vermoord en echt nog veel meer heftige dingen. Als ik het lees wordt ik al geraakt!! Gelukkig is er de tijd om het met elkaar te bespreken, even je hart te luchten etc. Later vandaag komt er een vrouw binnen met een zoon met down syndroom, iedereen is direct gek op hem. Lyanne behandeld haar vraag. Terwijl ze dat doet komt hij om een hoekje kijken en staart naar mijn toetsenbord en dan uit het niets drukt hij heel hard op mijn toetsenbord!!

Nadat ze vertrekken zeg ik nog, wat een lief joch. Lyanne is geschrokken. Deze mevrouw haar man en andere kinderen zijn verdronken in zee tijdens de tocht naar GR. Wat een bizarre dingen. Toch mogen we onderdeel zijn van het geweldige werk dat 'the Salvation Army' hier verricht. Blij dat we elkaar hebben en ook de kracht van het team en God die hierin met ons mee gaat.

Hierna ging ik met Judith even opzoek naar goedkope pindakaas. Ik heb zoooooveel zin in pindakaas! En die vonden we... in een arabische winkel!! Bij thuiskomst besluiten we naar de 'Jumbo' te gaan, dit zou een soort action moeten zijn en ik wilde nog een badlaken scoren. Het blijkt echt een mega grote kinderwinkel te zijn. En ik ben natuurlijk geen kind, dus snel die winkel uit. Eenmaal buiten de deuren sta ik met een kinder surprise ei in mijn hand. Tja. Ik weet verder niet wat ik moet zeggen.

Morgen vrij, uitslapen en hopelijk strandje pakken. Uitrusten, hoofd leegmaken. 's avonds gaan we eten met onze werkgeefster, zo'n ontzettend energiek, mooi en inspirerend mens! Het gaat goed hier.

Alle liefs uit Griekenland.

  • 14 September 2018 - 14:38

    Len:

    Lieve Lauren

    Wat mooi om je blog te lezen en wat waarde vol dat je daar zoveel kan betekenen voor de vluchtelingen.
    Als dit er in mijn tijd was had ik mij daar ook graag voor in willen zetten.
    Ik wens jou en alle medewerkers veel kracht liefde en vooral Gods leiding en nabijheid toe. Zal elke dag jullie opdragen mijn gebed.

  • 14 September 2018 - 16:42

    Atty:

    Hoi Laure,

    Mama zit hier gezellig bij me,om het blog uit te leggen.
    Zodat ik je kan volgen wat ik heel erg fijn vindt.
    Groetjes Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laure

10 weken in Griekenland voor mijn studie.

Actief sinds 10 Sept. 2018
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 3016

Voorgaande reizen:

09 September 2018 - 16 November 2018

Buitenlandse stage

Landen bezocht: